15 Mayıs 2008 Perşembe

Extra-Mücadele*

Memed Erdener, bugün de sürdürdüğü grafikerlik mesleğinin getirdiği minimal görselliği, grotesk bir anlatımla birleştirmişti, doksanlı yılların başında avangard çizgisiyle diğer mizah dergilerinden ayrılan Deli'de yayınlanan köşelerinde. Yapıtlarındaki deneysel niteliği öne çıkardığı ve güncel sanatın özerk diline yaklaştırdığı çalışmalarını daha sonra Extramücadele adını verdiği kişisel proje çerçevesinde biraraya getirdi.**







* 'extramücadele' onbir yıldır süren kültürel bir proje. tanışıklığım 'sanalmüze' sayesinde oldu. http://www.sanalmuze.org/ adresinde yer alan '60 yıl 60 sanatçı' başlıklı sanal sergide gördüğüm bir çalışma ilgimi çekti ve internet sitesinden tüm işlere bakma gereği duydum. fazla etkilendiğimi söyleyemem ancak yine de kendimce bir seçme yaptım ve buraya yerleştirmekten keyif aldım. öncelikle sayfanın en üstünde bu üstün mücadele çabasını keşfetmeme vesile olan görsel ve ardından http://www.extramucadele.com/ 'dan seçtiğim eserler, türkiye ile başlayıp yine türkiye ile tamamlanıyor... bir 'blogcu' olarak arada bir tıkladığım kişisel yazılar dışında genelde bu tip görsel seçmeler yapmaktan hazzalıyorum zira herkes pek bir new-age mi yoksa imana mı geldi bilmiyorum ('önce söz vardı' ya!) ancak web 2.0 her geçen gün ağzı olanın konuşmasına benzer bir ruh haliyle chat kalitesinde yazılarla dolup taşıyor ki yazıların çoğu da amerikayı yeniden keşfetme çabasıyla bilinçsizce klavyeye alınıyor sanki. muhtemelen benimkilerin de çoğu dahildir bu eleştiriye. bu bağlamda daha az söz, daha çok göz zira benim için 'önce göz vardı'.

** erden kosova'nın extramücadele internet sitesinde yer alan tanıtım yazısından alıntı.


Hiç yorum yok: